پانته آ بهرام با سریال مسافر به شهرت رسید/ ایفای نقش خانم بازیگر در پلیس جوان به یاد می ماند + عکس
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۱۲۳۳۵
خبرگزاری میزان- در گزارش زیر به زندگی شخصی و حرفه ای پانتهآ بهرام بازیگر نگاهی داشته ایم. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پانتهآ بهرام بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و مجموعههای تلویزیونی در ۱۳ اسفند ۱۳۴۸ متولد شد.
بهرام در ۱۳۶۶ فعالیت بازیگری خود را به صورت آکادمیک با ورود به مدرسه صدا و سیما و تحصیل در رشته بازیگری آغاز کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اولین حضور جدی در تئاتر را در ۱۳۶۷ با بازی در مقابل تماشاگر در تالار هنر و قصه شبنم تجربه کرد. در ۱۳۷۱ با تحصیل در رشته ادبیات نمایشی گام جدیدتری در تعمیق دانش آکادمیک در زمینهٔ هنرهای نمایشی برداشت.
در کارنامه بهرام در زمینه آثار سینمایی فیلم های زیر دیده می شود:
۱۳۹۳کوچه بینامهاتف علیمردانی
۱۳۹۲طبقه حساسکمال تبریزی
۱۳۹۲تراژدیآزیتا موگویی
۱۳۹۲بیگانهبهرام توکلی
۱۳۹۱ گسکیارش اسدیزاده
۱۳۹۱روز روشنحسین شهابی
۱۳۹۰من مادر هستمفریدون جیرانی
۱۳۹۰میگرنمانلی شجاعی فرد
۱۳۹۰بی خود و بی جهتعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۹اسب حیوان نجیبی استعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۸خوابهای دنباله دارپوران درخشنده
۱۳۸۸طهران:روزهای آشناییداریوش مهرجویی
۱۳۸۸هیچعبدالرضا کاهانی
۱۳۸۷پستچی سه بار در نمیزندحسن فتحی
۱۳۸۵اقلیمامحمدمهدی عسگرپور
۱۳۸۵بچههای ابدیپوران درخشنده
۱۳۸۴چهارشنبهسوریاصغر فرهادی
۱۳۸۳سه راه حل برای یک مشکل
۱۳۸۱غوغاسعید سهیلی
۱۳۸۱بانوی منیدالله صمدی
۱۳۸۱توکیو بدون توقفسعید عالمزاده
۱۳۷۸عینک دودیمحمدحسین لطیفی
۱۳۷۵زشت و زیبااحمدرضا معتمدی
همچنین در زمینه تئاتر نیز آثار زیر در کارنامه این هنرمند دیده می شود:
• آتقی و شهر خیال (۱۳۶۹)
• مجلس عاشقانه سلیمان و بلقیس (۱۳۶۹)
• مرگ یزدگرد (۱۳۷۰)
• شب بخیر مادر (۷۵-۱۳۷۴)
• زمستان ۶۶ (۱۳۷۶)
• رقص کاغذ پاره (۱۳۷۷)
• پس تا فردا و دل سگ (۱۳۷۸)
• یک دقیقه تا سکوت (۱۳۷۹)
• افسون معبد سوخته (۱۳۸۰)
• همان همیشگی – زمزمه مردگان – رازها و دروغ ها (۱۳۸۱)
• خواب در فنجان خالی – شب هزار و یکم (۱۳۸۳)
• نمایشنامهخوانی آدمهای خیس (۱۳۸۳)
• شکلک (مهر ۱۳۸۳)
• با دهان بند سکوت (مهر ۱۳۸۳)
• زمزمهٔ مردگان (آذر ۱۳۸۳)
• هی مرد گنده گریه نکن! (دی ۱۳۸۳)
• منطقهٔ اشغال شده (بهمن ۱۳۸۳ - در جشنوارهٔ تئاتر فجر)
• نورا (تابستان۱۳۸۹ علیرضا کوشک جلالی)
• افسون معبد سوخته (مهر و آبان ۱۳۹۵) کیومرث مرادی، تهران، ایرانشهر - سالن استاد سمندریان
در زمینه آثار تلویزیونی نیز سریال های زیر در کارنامه پانته آ بهرام دیده می شود:
• آئینه(سری سوم) (۱۳۶۶)
• چهره به چهره
• بحران معنویت
• ایستگاه
• مسافر(سیروس مقدم)
• بحران معنویت
• سکوت
• پلیس جوان
• وکیل
• زیر هشت(سیروس مقدم۱۳۸۹)
• خانواده حمزهعلی خان
• جستجوگران
• تعبیر وارونه یک رویا (۱۳۹۴)
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۱۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگیای که ارزش زیستن دارد؛ آلبر کامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی بهتازگی با ترجمه محمدرضا عشوری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی اینکتاب سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات بِلْکنپ چاپ شده است.
«زندگیای که ارزش زیستن دارد» به دو موضوع سکوت و پایبندی که بهعقیده رابرت زارتسکی، کمتر در آثار کامو دیده شدهاند، اختصاص دارد. سکوت مد نظر، سکوتی است که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب پیدا کرده است. تنها آرزو و حسرت کامو این بود که مادرش نوشتههایش را میخواند. مساله پایبندی هم به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد. او هیچوقت فرصت نکرد پدرش را بشناسد اما در تمام عمر به تنها آموزهاش وفادار ماند؛ پایبندی به انسان و ذات انسانی.
البته بهجز سکوت و پایبندی، سهموضوع ثابت آثار کامو یعنی عصیان، میانهروی و پوچی هم در اینکتاب مورد بررسی قرار گرفتهاند. چون ایناعتقاد وجود دارد که اندیشه و تفکرات کامو بر اینسهاصل استوار بوده است.
محمدرضا عشوری مترجم اینکتاب درباره لفظ ابسورد که در مطالعه کامو بسیار بسامد دارد، میگوید در اغلب فرازهای ایناثر، absurd را ابسورد ترجمه کرده نه پوچی. چون پوچی بیشتر به نیهیلیسم نزدیک است تا ابسورد و در نظر کامو، بین ابسورد و نیهیلسم تفاوت وجود دارد؛ همانطور که بین عصیان و انقلاب هم تفاوت قائل است.
کتاب پیشرو بهجز سخن آغازین و سخن پایانی، ۵ فصل دارد. عناوین ۵ فصل مورد اشاره به اینترتیباند: ابسورد، سکوت، میانهروی، پایبندی، عصیان.
در قسمتی از اینکتاب میخوانیم:
اولریش فن ویلامویتش پژوهشگر آثار کلاسیک زمانی گفته بود: «برای به سخن واداشتن مردم باستان، باید از خون خود تغذیهشان کنیم.» کامو هم همین را میگوید: «اسطورهها بهخودیخود حیات ندارند. منتظرند تا ما به آنها حیات ببخشیم.» و زمانی که زنده میشوند رشد میکنند و تکامل مییابند. اندکی پس از انتشار اسطوره سیزیف در سال ۱۹۴۲، کامو به ایننتیجه رسیده بود که باید از ابسورد فراتر برود. با اینتشخیص درستی از وضع بشر داشت آگاه بود که این آموزه راهنمای مناسبی برای شرایط ناامیدکننده فرانسه تحت اشغال نازیها نیست. کامو، قبل از آنکه به جنبش مقاومت بپیوندد و نهایتا ویراستار روزنامه زیرزمینی کُمبا شود، مشغول برنامهریزی برای نوشتن دوره دوم آثارش بود با مضموم عصیان.
اینتغییر دیدگاه به خلق طاعون، صالحان و عصیانگر منجر شد: سهگانه جدیدی که کامو آن را پرومته نامید.
اینکتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.
کد خبر 6092063 صادق وفایی